Tyresö slott och Cafe Notholmen

Här tillbringade vi en hel dag. Vi gick på visningen av slottet som skulle ta ca en timme men den tog nästan två timmar men det gjorde ingenting för tiden gick så fort så det kändes som bara en halvtimme. Helt enkelt underbara rum att gå och titta i och det fanns ca 10 000 böcker utplacerade överallt. Vad vore en bal på slottet?


Foto: Peter Segermark, Nordiska museet.


http://www.nordiskamuseet.se/category.asp?cat=179&catName=&tmpID=1053

Vi promenerade runt i den vackra omgivningen och bara njöt av livet.
Promenaden avslutades på den lilla ön Notholmen på Cafe Notholmen där vi åt middag. Det blev kallrökt lax med färskpotatis och sallad. Sedan bad jag min man gå och köpa en kopp kaffe med en liten kaka till bara för att få något sött till. Han som jag älskar så mycket kommer givetvis tillbaka med en stor bit kladdkaka med vispgrädde för han vet att jag älskar det också. Mums vad gott det var.


http://www.cafenotholmen.se/

Kommentarer
Postat av: Nina

Notholmen är ett strålande ställe, dit brukar vi åka. Fast denna sommar har vi faktiskt inte varit där. Får bli ändring på det.

2009-07-29 @ 17:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0