Helgen är redan slut...

Oj, vad fort helgen gick.
I fredags hade jag gått upp 04:45 så när jag kom hem från jobbet
så la jag mig med min man i biblioteket och där somnade vi. Vi sov från 16:00 - 18:00 så det där med att laga någon mysig fredagsmiddag hann vi inte med. Det blev varsin hämtpizza...
Lördagen bara försvann. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men min man var och röjde i sina föräldrars hus som snart kommer att vara tomt. På lördagkvällen var vi bjudna hem till en av mina lillasystrar på inflyttningsfest. Hon bjöd på en gudomligt god salladsbuffé och valfri dricka till det. För min del blev det ett glas rött. En jättegod Irich coffe bjöd hon också på - min favoritdryck tror jag. Puss till dig som blandade den ;-)
Söndagen blev det sovmorgon till tio. Sedan var vi till svärföräldrarnas hus en stund, lunch på cafe Giertz på Hågelby - blomkål- och broccolisoppa  och inhandling av lite mat på ICA. Eftermiddagskaffet intog vi på äldreboendet Silverkronan dit min mans föräldrar har flyttat. Det var en av de boende som dukade med sitt finporslin så vi hade riktigt kaffekalas. Till middag lagade min man köttfärsbiffar med gräddsås och kokt potatis, inlagd gurka och lingonsylt. Kvällen anslutades med Beck-filmen på TV4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0