Påsken kom och gick

Påsken förflöt i lugnets tecken. Alla barnen var hemma över påsken för att tillbringa den tillsammans med sina bedårande och underbara föräldrar.
Jag arbetade natten mot långfredagen så jag sov halva fredagen. På eftermiddagen så grillade vi hemgjorda pannbiffar ute men åt inne för det blåste lite kyliga vindar i solskenet.
Lördagsförmiddagen tillbringade jag i panik att fixa påskägg till mina vuxna barn. Jag hade kommit överenns med det yngsta barnet att vi inte skulle ha påskägg utan att de bara skulle få ett kuvert med en påskpeng. Men när de äldre barnen hörde detta så blev det liv i luckan - Va, inget påskägg!!! Vem har bestämt det? Ingen påsk om man inte får påskägg! Va, inget godis? Så vad gör man? Självklart åkte jag ner till centrum och inhandlade godis för många hundralappar och barnen fick sina ägg och kuvert. Nästa år måste jag övertala alla tre barnen att de är för stora för påskägg. Jag hoppas att de går på det.
Påskmiddagen intog vi på Hågelby gård där vi hade bokat bord för att äta påskbord. Alla åt mycket mera än vad de behövde och vi avslutade middagen med varsin drink i varsin skinnfåtölj i deras mysiga bar.
Vi var jätteduktiga och gick på två promenader varje dag i påskhelgen så vi kunde äta hur mycket vi ville utan att gå upp i vikt ;-)
Vädret var helt underbart - solen sken och värmde våra kalla kroppar. Alla vi av de kvinnliga könet blev lite bruna i hyn av solen så nu ser vi inte ut som levande lik längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0