Söndag med lite utflykter

Vaknade igen efter ca tolv timmars sömn. Efter frukosten åkte vi tåget in till den stora staden för att gå på Skansens höstmarknad. Träffade  lite systrar där med barn och en fästman. Handlade en (1) meter prinskorv, några tyckte det var konstigt? Brukar inte ni handla korv i metervara? Gott var det iallafall. Till lunch blev det halstrad sik och strömming med potatismos och en iskall öl till. Promenerade runt i det vackra vädret och tittade på nallebjörnarna. Det är något speciellt med dom. Besökte även en pelargonutställning - Åhh, vad vackert det var. Min man sa att det ser väl ut ungefär som hemma i fönstret. Jag tog det som en komplimang men inte har jag så fina och vackra pelargonier som det fanns där inte.




Sedan tog vi spårvagnen med Cafe'vagnen in till city - http://www.sparvagssallskapet.se/djurgardslinjen/rullandecafe.php . Det var gott med en kopp varmt kaffe med en kanelbulle till. Helt underbar utsikt hade man på köpet när man satt  och fikade.

Efter en promenad på skuggsidan av staden var vi framme vid Storkyrkan i Gamla stan där vi avnjöt en helt underbar två timmars viskonsert med CajsaStina Åkerström, Torgny Björk och Björn Johansson. Det var jättebra och mina tårar rann flera gånger som vanlligt när något berör mig djupt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0