Söndag i Morgongåva

Vädret var som vanligt när vi åker till Morgongåva hemskt. På ditvägen snöade det för fullt så ett tag var vi nästan tvungna att stanna för det fastnade så mycket snö på torkarbladen så man såg inget. På hemvägen var det glashalt ute på vägarna. Mellan Uppsala och Stockholm hade det hänt tre olyckor med krockade bilar och ambulanser. Som tur var så var alla olyckorna i norrgående filer. Men vi åkte sakta hem för att överhuvudtaget komma helskinnade hem.

I Morgongåva var vi på min mammas 71-årskalas. Fullt med god mat och fika som vanligt fick vi. Det fanns även släktingar från Finland på snabbvisit där och andra släktingar som bor runt Örebro. Jag tror att det var första gången i mitt liv som jag inte diskade hos min mamma efter maten - tack du syster som diskade denna gången!

Kommentarer
Postat av: Morgongåvabo

Ni får väl komma lite oftare på sommarhalvåret! Då är vädret inte fullt lika hemskt... Utom när jag har semester förstås. Men under sommarmånaderna har vi inte snö och minusgrader särskilt ofta faktiskt.

2008-11-18 @ 07:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0