Slit och släp

Idag hade jag "vanlig" kontorstid som arbetstid. Jag var på utbildning mellan klockan 08.30 - 15.30. Usch, tvi och ve för att ha sådana arbetstider - aldrig sovmorgon och helt slut när man kommer hem. Proppfullt med folk på tågen var det också. Jag skall nog arbeta skift så länge som jag bara kan. När kroppen säger ifrån får jag väl byta till Svensson-tider eller gå i pension. Jag har inte haft kontorstider  nästan någonsin under mitt arbetsliv så det blir nog konstigt om man får det i framtiden. Utbildningen var toppenbra och fikat var gott, likaså kakorna till kaffet och innehållet i godisskålen. Bjudlunchen var jättegod - panerad skinka med stekt potatis med JÄTTEGOD sås  - jättenyttigt att äta när man bara sitter stilla en hel dag, hi,hi,hiiii.

Hemma blev det hemlagad pyttipanna på resterna av gårdagens överblivna potatis. Hackade i lite prinskorv, lök, bacon och chorizo med röd chili. Till det skivade inlagda rödbetor och knäckebröd. En del drack lättöl men jag drack ekologisk lättmjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0