Onsdag - storhandling

Åkte iväg och handlade mat utan en massa tillsatser och smakämnen på Coop Forum. Usch vilken tid det tar men det blir väl en vanesak sedan när man lärt sig vad all mat innehåller. Jag har alltid köpt Scans bacon för jag har inbillat mig att det är svenskt och bra. Men det var det inte - det är inte alls rökt som jag trott utan det är tillsatt rökaromer bara för att det skall smaka rökt  - blääääää. Jag köpte Tulips rökta bacon som var rökt och hade inte tillsatt rökaromer men det innehöll säkert någon tillstas.
Min man ledsnade lite på mig för han tog inte på sig läsglasögonen så han "kunde" inte hjälpa mig läsa innehållsförteckningarna. Men jag fick halva kundvagnen full iallafall fast det fattades massa saker tyckte jag men lite duktig skall jag försöka vara och inte köpa massa saker som egentligen inte ät mat utan bara tillsatsämnen och smakämnen.
Jag gör lite förändringar i taget så går det lättare. Jag köper inte gammal apelsinjuice längre utan pressar två apelsiner varje dag till mig själv och dricker - helt gudomligt gott. Bröd är inte så svårt för mig eftersom jag redan äter nästan bara rätt bröd - bakat på surdeg utan tillsatser. Tänkte börja handla mjukt bröd varje helg på Cafe Anna Giertz  på Hågelby för de säljer bröd utan tillsattser bakat i stenugn. Bregott och smör använder jag redan så det behöver jag inte ändra på mera än att äta mindre av det - hi,hi,hiii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0