Fredag och kallt

Tänkte ta en lång sovmorgon men en av mina systrar  ringde och väckte mig vid åtta - Grrrrr. Jag somnade om iallafall och sov till halv tio. Ute sken solen men det var iskallt, flera minusgrader. Fixade fåglarnas mat ute och höll på att förfrysa mina fingrar.
Åkte in till stan vid tolv och träffade yngsta dottern. Vi bara gick runt och strosade och pratade om livet i allmänhet och särskilt i synnerhet. Lämnade henne en bok av Selma Lagerlöf som jag hoppas att hon skall läsa och tycka om.
Sedan gick jag till mitt jobb för att vidare gå och bowla och sedan gå ut och äta på en mysig restaurang i Birkastaden. Min fredagsmiddag såg ut så här:

Pollo belvedere

Smörstekt kycklingfile och säsongens förvällda svamp

 lätt flamberad i cognac på en spegel  av gräddsås

 toppat med kräftstjärtar

Till det åt jag stekt klyftpotatis och ett glas rödvin. En stor cappucino till efterrätt.
Sedan var jag mätt och belåten och åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0