Böcker...

Jag har glömt att skriva om böcker jag läst sista tiden. Jag får återkomma om det. Men en bok som jag läste i helgen var:
"DEN HEMLIGE KOCKEN" av Mats-Eric Nilsson. Ni som inte läst den gör det. Där står det hur mycket tillsatser våran mat består av istället för att bara bestå av mat. Han rekommenderar äkta grädde och gräddfil och bregott - hi,hi,hii - det har jag kört med hela tiden. Alla de andra lättversionerna består bara av massa tillsatser och konstgjorda smakämnen för att fylla ut förpackningen. Man behöver inte läsa boken från pärm till pärm utan man kan bara läsa de delar man  vill.  En perfekt julklapp kanske...

http://www.ordfront.se/Bocker/Nyabocker/Denhemligekocken.aspx


Kommentarer
Postat av: Den ekologiska systern

Jag har varit på ett föredrag med honom! Helst vill man aldrig äta ett halvfabrikat igen, men ibland slinker det ner ändå... Men det känns rätt bra att dricka egen mjölk och äta egen ko!

2008-11-11 @ 08:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0