Sista veckan i Januari 2008

Vad fort det har gått. Nyss var det julhelg och snart är det februari. Vi har haft en underbar vinter hitills - ingen snö. Eftersom jag inga småbarn har längre så vill jag inte ha någon snö på vintern. De som vill ha snö kan flytta upp till nordligare breddgrader, det finns mycket billiga hus där.
Igår när jag var på väg till jobbet och stog och väntade på bussen så kände man riktigt att det var VÅR i luften. Det blåste lite och jag kände att det var ljumma vårvindar som tog i mig.
Jag skulle på ett möte igår som började med bjudlunch. Före jul blev jag också bjuden på lunch och fick det äckligaste jag ätit hitills - stekt tonfisk - Bläääää! En jättebit, såg ut som en halvrå biff och tjock var den också. Alla började äta med frisk aptit men det var ingen i sällskapet som åt upp. Så jag hade ingen större förhoppning inför lunchen och mina farhågor besannades. Vi fick sallad från ett ställe bredvid mitt jobb. Salladen är jättegod men det är där man alltid handlar mat när man inte vet vad man skall äta, typ vardagsmaten som man är urless på.
Gnäll eller I-landsproblem? Man skall äta om man blir bjuden och vara tacksam och hålla käften - är det inte så man är uppfostrad?

Kommentarer
Postat av: Mari

Du ska bara vara tacksam att du får gratis mat!

2008-01-30 @ 18:50:15
Postat av: Lillasyster

Men vilket gnäll, var nu bara tacksam att du får mat gratis och ät upp bara. Och vad det gäller snön så ska du nog inte ha allt för stora förhoppningar på våren, än är det inte försent för att bli vinter.
Så lugn bara lugn du kommer att få pulsa i snön på väg till jobbet!!!! :-)

2008-01-31 @ 11:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0