KÖNET SITTER I HJÄRNAN

Köpte en ny bok förra veckan som jag har börjat att läsa. Hörde en föreläsning av författaren Annica Dahlström som var så bra så jag var tvungen att köpa hennes bok. Jag älskar att läsa om hjärnforskning, skall nog bli hjärnforskare i mitt nästa liv. Nu kan man mäta olika aktiviteter i hjärnan bättre än förut och då kan man även dra bättre slutsatser av att våra hjärnor faktiskt är olika. Man ler ofta igenkännande när man läser boken och ibland bara skrattar man högt för att det verkligen är så som forskningen först nu har kunnat bevisa. Bland annat så kan man läsa att männen har inte det vidvinkelseendet som vi kvinnor har - därför hittar de aldrig smörpaketet i kylen - hi,hi,hiiii. Eller sina läsglasögon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0