Helgen är slut

Helgen tog slut fort när man hade roligt. Yngsta dottern var hemma över helgen och fick välja maten.På torsdagen lagade min man helstekt kycklingfile med jasminris till oss. I fredags blev det hemgjorda pannbiffar i gräddsås med kokt potatis och lingonsylt.



Det blev två buketter tulpaner med ginst denna helgen också. Jag tycker de är så urhäftiga när de slår ut.


På lördagen åt vi ute innan vi gick på teatern. Det blev tapas på Barcelona. http://www.barcelonabar.com/index2.html  Det blev många men goda rätter och isvatten till efterrsom jag har jour hela helgen.
Idag lagade min man wook av fläskfile, grönsaker, kryddor, cocosmjölk och risnudlar till det. Starkt och gott. Sedan åkte dottern hem till sig igen. Kul att få träffa henne ibland, förra gången var till jul så det blir väl en gång i månaden eller?
Äldsta dottern hade varit på IKEA i Haparanda och handlat i helgen. På vägen hade de hållit på att krocka med en älg. De hade tur - bilen framför dem körde ihjäl älgen så att de slapp  göra det.
Sonen vet jag inte vad han skulle göra denna helgen, förra helgen stog han i stormen inne  vid Strömmen och fiskade havsöring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0