ARNALDUR INDRIDASON

Lite mera böcker...
"Vinterstaden" av Arnaldur Indridason läste jag i höstas. i korhet handlar den om ett mord på en pojke.
...En kall januarikväll kallas polisen till en betongförort i Reykjavik där ett lik hittats mellan höghusen. En mörkhyad, tioårig pojke ligger där framstupa i en blodpöl, fastfrusen i isen. Pojken har stuckits i magen med ett vasst föremål och lämnats att dö i den kalla vinternatten. Ett fruktansvärt brott verkar ha begåtts...




Jag har även läst alla andra böcker som han skrivit som har översatts till svenska. Jag rekommenderar att läsa alla böckerna om du tycker om deckare. Dom är jättebra.



Ser fram emot nästa bok som kommer, i höst hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0