080115 Mitt i natten

Nu sitter jag här på jobbet min andra natt.
Idag när jag gick upp vid två-tiden tänkte jag sitta och äta och vakna i lugn och ro och titta på "Doktorn kan komma" men det gick inte. Någon på TV4 hade tydligen bestämt att det skulle inte komma klockan 14.00 idag som det har gjort de sista veckorna. Så då slängde jag i mig maten för jag blev så besviken. När jag tittade ut genom fönstret såg jag att fåglarnas mat  höll på att ta slut. Då var det bara att gå ut i nattlinnet - det nya fina - och fylla på talgbollar och frön.
Idag lagade jag faktiskt maten - fullkornspasta med sås bestående av vad jag hittade i kylen/svalen - 1 pkt Scan bacon, 1 gul lök, 4 klyftor vitlök, 1/2 purjolök, 2 kvist-tomater, 1 röd paprika, 1 grön paprika, 1 röd chili och 3 dl vispgrädde. Det blev jättegott. 
Efter maten åkte vi iväg och handlade lite mat åt svärföräldrana och hämtade ett paket som jag beställt.
Det känns som om jag bara vaknade åt och nu är jag på jobbet igen. Ja, jag jobbar nu iallafall medans ni ligger och sover - Zzzzzzzzzz.

Kommentarer
Postat av: ynsta systern

Vispgrädde!!!! Jo tacka fan för att det blev gott. Vad som hellst blir gott med vispgrädde juh!!! *S*

2008-01-15 @ 13:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0