Shopoholic

Vaknade vid halv åtta och tänkte bara att jag sträcker på mig och myser lite och går upp sedan. Döm om min förvåning när klockan var tio nästa gång jag vaknade. Det blev havregrynsgröt och en apelsin och en kopp kaffe till frukost.
Vi åkte till IKEA för att få ett tygprov på en soffa för att kunna köpa en tapet som passar till. Men det var så långa köer så vi orkade inte vänta, vi rev ur den sidan med soffan ur en katalog och åkte därifrån. Efter flera timmars bläddrande i alla tapetkataloger - ja, min man höll på att döööö - så bestämde vi oss för en tapet. Självklart visade det sig att det var en tapet som var beställningsvara från utlandet. Vi tog den iallafall så nu får vi se när den kommer. Har vi otur tar det en månad men om turen är framme kanske det bara tar en vecka.
Sedan var vi in på Clas Ohlson och köpte en fjärkontroll med tillbehör som man slår av alla apparater som står på standby dygnet runt.
 



Nu skall vi bara koppla in allt. Vi får hoppas att man inte behöver ställa in alla kanaler på tv:n och dekodern varje dag - hi,hi,hiiii. Ca 10 % av din elräkning går åt till standby-el, lite onödigt så vi får se om detta funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0