Jobba, jobba, jobba...

Jag har jobbat hela helgen känns det som och sitter här nu igen. Jag har mens och har JÄTTEont i magen och är allmänt grinig. Det har varit varmt ute i helgen men som sagt var så har jag jobbat eller så har jag sovit...Har jag tur så hinner jag ta en promenad imorgon innan solen går ner. 

Tiden bara rinner iväg och till helgen är det redan mars månad. Vi har fått våra semesterplaneringspärmar här på jobbet. Blir det som jag planerar så kommer vi att ha fem veckors semester ca två veckor innan midsommar och framåt. Sedan blir det ledigt några veckor i september för att åka upp till Norrland och stänga ner allt för vintern. Vi kommer nog att fira midsommar uppe i Norrbotten iår. Vi har gjort det en gång för länge sedan och det var en konstig upplevelse - solen uppe hela natten och minusgrader...Vi får leva i nuet nu och inte tänka på midsommar redan.
 Nu är det februari och bokrean startar på tisdag men det är inte samma sak som förut tycker jag. Förr så tömde bokhandlarna och förlagen sina förråd så man kunde hitta massa udda böcker men idag trycks de flesta böckerna färdigt för bokrean - konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0