Nu är julen slut...

Jag jobbade hela julhelgen och helgen efter också. Så idag är det min tredje lediga dag. Det gick bra att jobba och samtidigt fira jul. Helgen och tiden kändes väldigt lång eftersom man både jobbade och firade jul...

På julafton så slutade jag 13.30 och skulle bara springa in på Åhlens för att köpa "Sunes Jul" DVD för det hade jag lovat mina barn. Vi har haft filmen men någon har lånat ut den och inte fått tillbaka den. Jag halvsprang från jobbet till Åhlens som hade öppet till 14.00 och frågade killen i kassan var Sunes jul-filmen fanns. Han svarade vänligt att  -"Tyvärr, den är slut". "Nej" nästan skrek jag. "-Jag har lovat mina vuxna barn att jag skall ha med mig den hem idag". Då visade han mig en samlingsbox med flera filmer i varav en var Sune och  eftersom jag nu lovat mina barn så var jag tvungen att hålla det jag lovat och betalade gladeligen 300:- för att de skulle få se Sunes jul.

Fort förbi Pressbyrån och där tog jag två askar Alladin för jag visste att vi glömt att köpa det tidigare. Väl pustande på pendeltåget hem så tittade jag på kvittot - HJÄLP, Alladinaskarna hade kostat 100:-/styck. Ja, vad gör man inte för sina barn - hi,hi,hiiii.

Väl hemma så dukade vi vackert och åt av all hemlagad julmat - kålrotslåda, morotslåda, skinka, sill, lax, rödbetssallad + massa annat. Sedan var det dags för julklappsutdelning och alla blev nöjda och belåtna. Resten av kvällen tillbringade vi med att umgås och prata med varandra om livet i allmänhet och särskilt i synnerhet. Efter midnatt så somnade vi alla mätta och belåtna.

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0