GOD JUL

Jag gick upp 04.45 imorse och sitter nu på jobbet tills klockan slår 14.00. Det var inte mycket folk som åkte kollektivt imorse men en och annan var det så ensam var jag inte. Vi har fått en jättestor korg full med godis så jag småäter av den och kommer väl att vara mätt när jag åker hem ;-)

Nu är julklapparna köpta men alla är inte inslagna ännu...
Skinkan var i ugnen hela kvällen igår och medans jag sov så grilljerade min man den och ikväll skall den ätas.
Janssons frestelse, kålrotslåda och morotslåda som alla är hemlagade av mig kommer också upp på julbordet idag.
Sedan blir det lite sill i olika smaker, kokta ägg, kokt potatis, varmrökt lax och även gravd lax. Lite prinskorv och köttbullar skall väl också värmas. Vi får nog ta och göra en sallad till också fast det inte är julmat...
Julgranen blev faktiskt en kungsgran iår och den står så fint klädd och lyser i väntan på jultomten.
Julgodis hann vi också göra så det kommer vi väl och ligga i soffan och äte senare ikväll.

Ha nu en riktigt trevlig och bra jul och njut av ledigheten och tänk lite på oss andra som måste jobba hela helgen!

GOD JUL!

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3302  Här kan du lyssna på julmusik dygnet runt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0