Äntligen fredag...

Gick upp 04.45 imorse - helt omänsligt!
På jobbet gick allt bra och tiden gick fort och huxflux var klockan 14.00 och jag fick gå hem. Efter att ha handlat en julklapp till en av barnen så tog jag pendeln hem . Väl hemma blev det en tupplur på en timme innan mannen i mitt liv kom hem och jag vaknade.
Vi åkte ner till centrum och handlade middagsmaten. Det blev: 2 glas champagne till förrätt, fläskfile med ugnsrostade rotfrukter och små fina ärter till middag, till det delade vi på en flaska ekologisk Rioja  vin som  var helt gudomligt gott.  Efterätten bestog av två Irich coffe var och "På spåret".
Nu är jag ledig i fyra dagar för jag har taig ut komp och skall försöka få lite mera jul härhemma. Får jag tid över så skall jag laga lite julmat också. Nästa år kommer vi förhoppningsvis att tillbringa julhelgen på helpensionat eller utomlands...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0