Oj, jag har glömt alla middagarna ;-)

Nu skall jag försöka komma ihåg vad vi åt förra veckan...
Måndag - Lunchen blev jag bjuden på i gamla stan - Lax och dillstuvad potatis. Middagen åt jag på Birka Paradise - förrätt - Rökt hälleflundra med senapssås, sallad, huvudrätt - lammfile med rostade grönsaker och sallad, efterätt - eftersom jag är allergisk mot nötter så fick jag en stor skål med färsk frukt och massa vispad grädde - Mmmmums.
Tisdag - lunchen bestog av smörgåsbordet på Birka Paradise. Till middag blev det inlagd stekt strömming och potatismos.
Onsdag - Något med kycklingfile - minnet sviktar - jag kommer ihåg att min man stekte kycklingfileer men resten är borta.
Torsdag - Ugnsrostade grönsaker - potatis, gul och röd lök, olikfärgade morötter - med rökt skinka.
Fredag - Helstekt laxfile i ugn med kokt potatis, hollandaisesås och sallad och en flaska vitt vin.
Lördag - Lunchen blev ute på restaurang - stooor räksmörgås. Middagen bestog av stekt kycklingfile och kokt råris i lök och grönsaksbuljong och en flaska vin. Det finns nya pulverbuljonger på ICA som inte innehåller glutamat.
Söndag - Eftersom jag jobbar så blev det en kombi lunch-middag här på jobbet. Jag åt två rökta makrillfileer med kokt mandelpotatis - Mmmmmmmm vad gott det var.
Ja - nu blir det ingen mera mat denna veckan men imorgon är det en ny vecka med mera mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0