Helgen och ledigheten är slut :-(

Vart tog mina fyra lediga dagar vägen?
I lördags var vi och handlade allt sådant där som var slut - tråkiga saker typ toapapper, potatis, morötter, havregryn, älgfärs, bregott m.m. Nu skall vi väl klara oss några dagar. Till middag blev det kycklingfile med grönmögelost och en sallad.
Idag - söndag - tog vi en härlig långpromenad i det varma och soliga vädret. Skogarna lös vita av alla vitsippor som blommar och det kvittrade av fåglar i varenda buske man gick förbi. Tänk om vi alltid kunde ha soligt och varmt. Det blev en stor mugg te och smörgås ute i solen när vi kom hem. Och en liten tupplur i solen sovandes i en stenhård träsoffa. Sedan åkte min man ner till centrum och köpte oss varsin Magnum-glass. Oj, vad gott det var med en iskall glass i solen. Jag ÄLSKAR solen och värmen!!!
Avslutade helgen med en avkopplande bastu och en kopp kaffe till Parlamentet på tv4.
Anders - Grattis på födelsedagen! Nu är du och jag lika gamla/unga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0