STIEG LARSSON



image1


Jag har läst alla tre böckerna av Stieg Larsson nu under hösten. Innan jag läst böckerna tyckte att det lät väldigt överreklamerat när folk pratade om dem. Men jag håller med alla andra - alla tre böckerna är jättebra. De är inte bara riktigt bra deckare utan man kommer in i romanfigurernas själ också. Människorna är inga kalla hårda poliser och mördare/tjuvar utan vanliga människor med hjärta och hjärna. I alla tre böckerna händer det saker som man inte kan tänka sig att det skall hända, handlingen får oväntade vändningar i alla böckerna. Jag fällde några tårar till varje bok så de är verkligen skrivna med känsla. Sista boken försökte jag läsa jättesakta så att den aldrig skulle ta slut...

"Män som hatar kvinnor"
"Flickan som lekte med elden"
"Luftslottet som sprängdes"


Läs gärna om böckerna på:  http://www.stieglarsson.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0