Söndagsmiddag

Jag skyndade ner till Hemköp under Åhlens innan jobbet för att köpa mig något gott till middag. Det är livsfarligt att gå och handla där. Det finns allt man kan tänka sig i matväg där. Till slut låg det potatisgratäng och skivor av rökt älgkött i min kundkkorg. Det blev en bit laxtårta till förrätt och två små nyttiga 70% chokladkakor till efterrätt också. Men bråttom som jag hade så tittade jag inte vad sakerna kostade. Väl framme i kassan var det bara att se glad ut och betala 220:- för min jobbarmiddag. Men då räknade jag snabbt ut att min man äter rester från igår till middag så då kan ju dela summan på två och då blir det inte så dyrt - visst kan man räkna så?

Jag började med potatisgratängen och älgköttet och sedan var jag proppmätt. Min älskade man hämtade mig på jobbet och när vi var hemma vid halv elva så delade vi på laxtårtan - Mmmmmm vad smarrig den var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0