Söndag

Efter en sovmorgon och lång frukost bestämde sig jag och dottern för att åka till www.ikea.se . Mannen i familjen ville inte följa med men lovade skjutsa dit oss och hämta oss om han slapp följa med in. Dottern handlade massa saker till sin pojkväns 25-årskalas nästa helg - glas, skålar, servetter m.m. Jag handlade bara röda diskborstar till julen och rött julklappspapper. Det fanns massor av ljusdekorationer till julen att köpa. Jag undrar bara vem som köper allt. De flesta har väl redan stjärnor och adventsljusstakar eller slänger folk allt efter jul och köper nya varje år?

Efter att vi blev hämtade så var vi jättehungriga så det med middag ute på:
http://www.amazonstockholm.com/

       
Dottern åt pasta med fläskfile och vi tog File Mignon Black and White. Mycket kalorier men vi var värda det efter att gjort av med massor av kalorier på Ikea.
Eftersom det finns en person som blir extra suktad av mat så måste jag bara tala om vad vi äter och även fotografera maten - tvångsmässigt beteende?
Kvällen avslutades med ytteligare ett bra men läskigt avsnitt av Van Veeteren på tv 4. Till det blev det bara e

Kommentarer
Postat av: Mari

Idag blir jag faktiskt inte helt frestad av din mat, va nämligen nere i keele village och åt söndagslunch på puben där. Åt deras söndagsbuffe som bestog av Kalkon,morötter,potatis i lite olika former och sist men inte minst BLOMKÅLSGRATÄNG! mmm det va såååå smarrit!

2007-11-19 @ 02:11:34
Postat av: lillasyster

Jag har knappt några juldekorationer.....
För 2 år sedan (första gången jag ens hade gran) hade jag knappt något att hänga upp i den, det var en liten förbättring förra året. Och du vet det finns ju folk som flyttar hemmifrån eller separerar...det är de som handlar sånt.

2007-11-19 @ 15:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0