KRAV

Försök att handla lite KRAV-odlat. Det är dyrare - ja, jag vet det. Men i våran del av världen så är ett av de största problemen övervikt. Då kan man handla lite mindre av annan "fetmat" eftersom det KRAV-odlade är dyrare och då blir inte slutsumman dyrare. Du får en vinst istället av att du går ner i vikt.
OBS - Detta betyder inte att jag har gått ner i vikt....



http://www.krav.se/

Man kan också handla rättvisemärkt. Främst är det kaffe och choklad som finns i affärerna. Kom inte och påstå att det blir så dyrt att köpa rättvisemärkt kaffe - skitsnack säger jag. Det kanske kostar 10:- mer för ett 1/2 kg som ger ca 60 koppar kaffe. Du betalat alltså ca 16 öre mera för varje kopp...Tänk då också på alla de gånger du fikat ute och då kan du minsann betala 25:- för EN kopp kaffe och då är det plötslligt inte dyrt. Visst tänker vi konstigt ibland - köp RÄTTVISEMÄRKT!!!

  www.rattvisemarkt.se

Kommentarer
Postat av: Mari

Fairtrade känner jag igen här i england, mycket större här en i sverige. Här finns nästan allt att köpa fairtrade om man vill.

2007-11-26 @ 12:07:59
Postat av: Nina

Här var det ord och inga visor, ja det är ju tur jag handlar både KRAV-märkt och rättvise-märkt i stor utsträckning.

2007-11-26 @ 15:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0