Fredag 071125

Köpte en röd tröja idag som jag tänkte att man kan ha nu i december...orkade inte prova den i affären för det regnade ute och jag kände mig allmänt frusen och ville bara hem. Väl hemma provade jag den och när jag tittade i spegeln så såg jag ut som om jag var gravid. Tröjan var vid nertill - det hade jag noga kontrollerat  i affären - men jag hade missat att den satt åt som ett korvskinn under bysten. Den var en väldig konstig form på tröjan :-) passade inte alls min figur. Jag provade den när min man kom hem och det enda han frågade var om man fick lämna tillbaka den - ett diplomatiskt konstaterande eller? Tröjan kommer att återlämnas till affären imorgon.

Middagen blev enkel idag: helstekt kycklingfile och ris. Jag hällde över SWEET CHILI SAUSE FOR CHICKEN -min favoritsås till kyckling. Den inhandlar jag billigt på Hong kong Trading på Kungsgatan Stockholm. Där kan man köpa väldigt mycket intressant asiatisk mat, både färskt och fryst. De har ett stort utbud av kryddor, nudlar, grönsaker, rökelser, porslin och massa annat. Det är framför allt billigt. Har ni vägarna förbi så rekommenderar jag ett besök där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0