En vanlig onsdag...

Då var ytterligare en middag avklarad denna veckan...

image11

Dukningen fick gå i höstfärger fast hösten är slut, alla löv har fallit och marken är lite vit. Det blev ugnsrostade grönsaker med marimerad stekt fläskfile och sallad. Till efterrätt blev det gräddvaniljglass med varma hallon, vispgrädde, maränger, kex och varm hemlagad chokladsås + en kopp kaffe. Alla var nöjda och belåtna och inte minst mätta. Nu får jag vila mig en stund innan farfar kommer på middag imorgon. Vi har hand om honom varannan dag nu under två veckor då svärmor är inlagd på sjukhus för minnesutredning. Nu när de egna barnen börja klara sig själva börjar föräldrar och svärföräldrar bli äldre och glömskare och man får börja oroa sig för dem istället.

Kommentarer
Postat av: Mari

Kan du sluta sukta mig med all denna mat! Vill du veta vad jag har ätit idag, en burk fiskbullar och en twix! Men imorgon ska vi iväg så då ska jag äta riktig mat!

2007-11-14 @ 23:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0