"Tusen strålande solar" av Hosseini Khaled

En av de få böcker jag läst där mina tårar inte bara har droppat utan de har forsat ner på mina kinder. Den handlar väldigt kortfattat om 30 år av Afganistans historia. Man får följa två generationer av kvinnor och våldet i hemmet och på Kabuls gator. Det är inga hemligheter man får reda på utan en hel del har man under åren sett på våra nyhetsreportage på tv. Hosseini Khaled lyckas skriva så han fångar alla sinnena när man läser och man lever sig verkligen in i boken. Läser ni få böcker och tänker bara läsa en enda bok den närmaste tiden så rekommenderar jag att du skall läsa denna boken. Man blir väldigt tacksam att man är född och bor här i norden.

image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0