SAUNA

Åh hhh - vad skönt det är att bada bastu. Idag blev det bara lite sent - kom ut ur bastun tio i nio och jag skulle vara på jobbet halv tio. Men min snälla man skjutsade in mig så jag hann. Helst hade jag bara krupit upp i soffan med morgonrocken på mig och njutit av en kopp kaffe men nu fick jag sätta mig i en iskall bil och dricka iskallt vatten som jag hittade i bilen. Men jag skall inte klaga.

En till tradition som vi har på julafton är att bada bastu. Allt som är ogjort till julafton får vara - på julafton är det bara julefriden som får råda. Alla har sovmorgon och sedan får alla som vill bada bastu så man är riktigt ren till tomten kommer :-).

Jag tycker dock att man kan inte jämföra våra elektriska bastu med en vedeldad bastu vid en sjö. Nu har vi den turen att vi har en vedeldad bastu vid en sjö men det är 100 mil dit så det får bli till sommaren.

Om du har tillgång till en bastu så börja att bada i den - du blir lugn och harmonisk i hela kroppen. Och sedan blir man ren på köpet.

Länge leve SAUNAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0