Mitt bidrag till resursbesparingar pga klimatförändringarna


Jag var hemma en hel dag och då sysselsatte jag mig med följande:



image43

Ni som inte förstår innebörden av bilden - jag sparar på presentsnören. Jag rullar ihop dem och fäster dem en liten tejpbit. Nu behöver man inte tillverka llika mycket prsentsnören eftersom jag återanvänder mina. Jag vet faktiskt inte om detta bidrar så mycket till resursbesparingar. Ärligt talat så har jag alltid återanvänt presentsnören. Konstigt eller?



Kommentarer
Postat av: Resursslösande syster

Allt man gör kanske man inte ska skylta med... Tantvarning, typ!

2007-12-17 @ 13:36:19
Postat av: helenanmittilivet

Vadå tantvarning???
Jag är tant - jag fyller faktiskt 50 om några år!
Tant = Mogen kvinna i sina bästa år som kan och får göra vad hon vill.

Jag har faktiskt återanvänt snören sedan jag var 17 år...

2007-12-17 @ 15:55:20
Postat av: Lillasyster

Det bästa är ju att man slipper krulla snörena när de varit ihoprullade så.......Och vips så har man sparat in på slitage av sax.

2007-12-19 @ 20:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0