Lediga klämdagar - vad är det?

Jobbade natten till igår och har jobbat nu inatt. Igår sov jag mest hela dagen. Det var helt underbart skönt att åka hem igår vid halv sju på morgonen då resten av befolkningen låg hemma och sov. Ingen trängsel på Centralen och sittplats på tåget fick jag. Jag inhandlade färsk bröd från Pressbyrån till resten av familjen och la det tillsammans med alla gratistidningarna på köksbordet när jag kom hem. Jag åt lite frukost och gick och lade mig. Klockan hann bli tolv innan jag vakande. Jag gick upp då men var trött resten av dagen och somnade så fort jag satte mig ner för att läsa eller fika...
Om en timme får jag åka hem och sova igen. Tänk att det kan vara så skönt att sova. Synd bara att man måste sova bort så mycket av sitt liv. Tänk om jag var en sådan där människa som bara hade fyra timmars sömnbehov. Tänk vad mycket mera man skulle hinna göra då. Nu är jag en sådan som behöver nio timmars nattsömn så jag sover bort alldeles för mycket av mitt liv.

Sov gott! Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0