GLÖGG-kalas

Vi var bjudna på glögg och pepparkakor till våran son på kvällen. Min man ringde på dagen och frågade om vi fick något att äta eller om det bara blev glögg. Svaret var att om vi ville ha mat så skulle de handla mera mat och vi fick komma tidigare. Min man sa att det behövde dom inte göra utan vi kommer som planerat vid sextiden. Efter lite handlande och en tur förbi svärföräldrarna var vi hemma.

Handlade tjocka ljus i tre olika höjder som var batteridrivna till min mans föräldrar. Hoppas bara att de nu inte försöker tända dem med tändstickor. Bättre att glömma batteridrivna ljus på än levande ljus.

Hämtade alla fina julstjärnor och hängde upp dem i fönstrena när det var mörkt ute så man inte såg hur smutsiga alla fönsterrutorna var. Men jag hittade inga skarvsladdar/dosor någonstans, någon hemma hos oss äter sådant. Jag köper nya varje år men sedan när adventsstjärnorna skall upp är de bara borta. Få ta och köpa ett gäng imorgon.
Min älskade gjorde snabbmat - wookade två kycklingfileer med frysta grönsaker och cocosmjölk + lite kryddor och nudlar. Åt alldeles för mycket...ovanligt eller hur?

Regnet öste ner och det blåste halvstorm så vi tog bilen istället för den där promenaden vi tänkt ta hem till våran son. Ha,ha, haaa - vadå bara glögg. Våran sons tjej kommer också från Finland...Innan glöggen fick vi helt underbart god hallontårta, lussekatter, kanelbullar, pepparkakor och andra småkakor. Och till det drack vi kaffe. Gott men synd att vi precis ätit middag. Sedan gick vi en trappa upp och drack glögg och åt smågodis. Satt och pratade och hux flux var klockan tio och vi åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Mari

Ja det lät ju trevligt, ni är ju oxå väldigt välkommna hit till mig i england och testa lite engelsk julmat om ni e intresserade av det!

2007-12-03 @ 16:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0