Året som gått

2007

Detta året gick fort. Jag kommer ihåg när jag var liten och mamma alltid sa att det känns som om varje år går fortare och fortare. Jag förstog ingenting av vad hon sa. Med ett barns förstånd tänkte jag hur det kunde komma säg för alla år har lika många dagar och timmar och minuter. Jag försökte klura och tänka men det gick inte för alla år är lika långa och det är de fortfarande. Men idag förstår jag vad min mamma menade - det var inte längesedan det var nyårshelg och det är det nu igen.

Ett litet bokslut av året som gått:

Rubrikerna i tidningarna har slagits om att skriva om Schulmans blogg och klimatförändringarna. Vi lever i en väldigt konstig värld. I Sverige är det viktigt att vara med i Facebook och i andra länder är det viktigt att kunna få rent vatten varje dag.

Personligen har allt varit bara bra med mig. Har ett bra jobb, inkomst, någonstans att bo i, mat varje dag, kläder i överflöd och en underbar man som står ut med mig. Iår firade vi att det var 30 år sedan vi träffade varandra. Tänk vad fort tiden går..."she was only sixteen..."

Alla våra tre barn har det bara varit bra med. Den yngsta tog studenten så nu är hon också vuxen och skall klara sig själv på livets krogiga stig. Hitills har det gått bra och det skulle förvåna mig mycket om det inte går bra för henne i fortsättningen också. Den äldsta dottern studerar för fullt och iår har hon varit mest utomlands och studerat. Men allt har gått bra för henne och hon har lärt sig mycket. Sonen jobbar och sliter mellan varven när han inte umgås med sin familj och vänner. Annars älskar han att spela Xbox och vara ute och fiska. Han drömmer om att flytta till ett eget hus för han har kommit på att man kan inte spela hög musik i en lägenhet, hi,hi,hiii.

Många var det som föddes och dog detta år. Våra bekanta och kompisar har slutat att föda barn så det blir inte så mycket sådant längre. Den enda som fått barn är min brorsdotter som fick en underbart söt liten flicka. Inga begravningar var vi på men en mosters man, en morbrors fru och fasters man dog av min mans släktingar. Det känns lite konstigt att man kommit i den åldern då man känner flera som dör varje år än som föds. Men det är ju en sak som är säker här i livet och det är att vi alla en dag skall dö. Tröstande ord på en nyårsafton...

Allmänt har mitt liv varit helt underbart detta året. Eftersom barnen blivit stora så har jag och min älskade fått mera tid för varandra och för oss själva. Men har man skött om barn i 25 års tid så är man värd att bara få tänka på sig själv resten av livet. Vi har nog aldrig varit ute och ätit så mycket god mat som iår. Vi har rest lite småresor till Köbehamn, Göteborg och Åland. Strosat runt i Stockholm med omnejder och ätiti gott. Uppe i Norrland hann vi vara hela sju veckor i år, helt underbart. Jag skall inte klaga på någonting för jag har det för djävligt bra om man jämför med resten av jordens befolkning. Jag lever i lyx och överflöd av både materiella ting och kärlek och ömhet.

Jag har lite nyårslöften men de behåller jag för mig själv som jag alltid har gjort. Jag tror nämligen inte att de går att hålla om man talar om dem för någon.

GOTT NYTT ÅR!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar ha ett underbart liv, ett sånt som alla vill leva.

2007-12-31 @ 23:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0